Konzerváló fogászat

A Meditum Dentalban konzerváló fogászati kezeléseinket fogmegtartó szemlélettel, fájdalommentesen, nagyfokú precizitással és minőségi fogászati anyagok felhasználásával végezzük.
A fogak helyreállítása során a legfőbb célunk az esztétikailag és funkcionálisan is tökéletes, tartós eredmény és pácienseink elégedett mosolya.

Fogtömés

A fogtömés a fogszuvasodás legegyszerűbb és legkonzervatívabb kezelési módja, amelynek
segítségével gyorsan rekonstruálható a fog eredeti állapota.
A fogtömés többféle anyagból készülhet, de napjainkban leginkább esztétikus, fogszínű
kompozit tömőanyagokat készítünk.

Esztétikai fogtömés a Meditum Dentálban: 1015 Budapest, Hattyú u. 16, földszint 1.

Mi is az a fogszuvasodás?

A fogszuvasodás (caries) az a folyamat, melynek során a savtermelő baktériumok kioldják a fogzománc ásványianyagtartalmát és üreget képeznek a dentinben.
Az összetett folyamat a fogfelszín felől befelé, a dentin irányába halad, a fogzománc elvékonyodik, áttörik, a fog szerkezete sérül és üreg alakul ki.
Ebben a stádiumban a fog fogtöméssel még könnyen helyreállítható, ám beavatkozás híján a folyamat tovább halad az idegekkel teli fogbél felé, és fájdalmas fogbélgyulladáshoz vezet. Ilyenkor a fog már csak gyökérkezeléssel menthető meg. A fogszuvasodás az esetek többségében a kis- és nagyőrlő fogak barázdáiban, illetve az egymással érintkező fogfelszíneken alakul ki, de gyakran jelenik meg a fognyaki területeken is.

A fogszuvasodás tünetei

• A fogzománcon megjelenő pici fehér pöttyök vagy sötét foltok, barnás elszíneződések
  • Fogérzékenység, fájdalom hideg-meleg, illetve az édes vagy sós ételek, italok fogyasztásakor
  • Időszakos spontán fájdalom, érzékenység
  • Fájdalom rágás közben
  • Kellemetlen lehelet

Mi okozza a fogszuvasodást?

A fogszuvasodás közvetlen kiváltó oka a fogakon képződő lepedék, amely egy baktériumokkal teli filmréteg (plakk). Ezek a baktériumok a cukrok lebontása közben savas kémhatású anyagot termelnek, melyek károsan alacsony szintre csökkentik a szájüreg pH-értékét, és a védelmező fogzománcból kioldják az ásványi anyagokat, megindítva az üregképződést, azaz fogszuvasodást.
Épp ezért a fogszuvasodás megelőzésében a szájhigiéniánk és a táplálkozásnak jelentős
szerepe van.

A fogszuvasodás kezelése

Kezdeti szakaszában a fogszuvasodás még fogtömés nélkül is visszafordítható, de mivel sokszor teljesen fájdalommentes, ez megnehezíti annak észlelését.
Ezért is van jelentős szerepe a rendszeres, évente egy vagy két alkalommal beiktatott fogászati szűrővizsgálatnak, ahol a fogorvos rutinosan felfedezi a korai elváltozásokat is.

Esztétikus, kompozit fogtömés

A már kialakult fogszuvasodás esetén a fogtömés a legelterjedtebb fogászati eljárás; melynek során korszerű fényre kötő kompozit tömést alkalmazunk. A fehér színű, esztétikus kompozit tömés, műgyantából készül, amit üveg- és porcelán szemcsékkel erősítenek meg.
A beavatkozás során helyi érzéstelenítésben fogászati fúróval eltávolítjuk a fogból a fertőzött, elhalt, szuvas részeket, kitisztítjuk és fertőtlenítjük az üreget. Végezetül több rétegben behelyezzük a tömőanyagot, minden egyes réteget külön-külön megvilágítva egy speciális kék fényű lámpával, amíg a tömés tökéletesen meg nem köt. A legutolsó fázisban sor kerül a fog polírozására, az egyenetlen fogfelszínek elsimítására, illetve a tökéletes harapási magasság beállítására.

Fogtömés árak

Az esztétikus fogtömés ára több tényező függvénye, melyekről részletes Árlistánkban tájékozódhat!

Fogbetétek

Nagyobb méretű, előrehaladott szuvasodás, illetve jelentős foganyagveszteség esetén a fog hagyományos kompozit töméssel már nem rekonstruálható, ilyenkor fogbetéteket (inlay, onlay, overlay) alkalmazunk.
A fogbetét lenyomat alapján fogtechnikai laboratóriumban készül, ezért rendkívül precízen
igazodik a foghoz, sokkal élethűbb, anyagának köszönhetően pedig tartósabb és ellenállóbb
a sima fogtömésnél.

Fogbetét a Meditum Dentálban: 1015 Budapest, Hattyú u. 16, földszint 1.

Mik azok a fogbetétek?

A fogbetétek, azaz az inlay, onlay és overlay olyan egyedi lenyomat alapján, laboratóriumban készült speciális tömések, melyek az őrlőfogaknál kialakult nagyobb foganyaghiány esetén pótolják a hiányzó fogrészeket.
A betétek egyfajta átmenetet képeznek a fogtömés és a korona között; és a maradék foghoz ragasztva tökéletesen helyreállítják annak egyéni anatómiai formáját, eredeti színárnyalatát, így a fog tökéletesen élethű és természetes lesz.
Anyaguk szerint készülhetnek gradiából (speciális kompozitból), kerámiából, préskerámiából, cirkóniumból is, de mindenképp tartósabb és kopásállóbb megoldást jelentenek, mint a hagyományos tömések.
Segítségükkel a maradék, súlyosan sérült vagy hiányos foganyag esztétikailag és funkcionálisan is teljes értékűen rekonstruálható.

Mi a különbség az onlay, inlay és overlay között?

Háromféle fogbetét létezik: inlay inlay, onlay és overlay pótlások, melyek csupán a méretükben és elhelyezkedésükben különböznek egymástól.

Az inlay olyan kisebb méretű kerámia fogtömés, amely a fog belsejébe, illetve a rágófelszínre kerül és nem nyúlik túl a fog csücskein.
Ezzel szemben az onlay fogpótlás a fogfelszín nagy részét lefedi és a fog csücskeit is beborítja. Az overlay betétet pedig a teljes rágófelszín károsodása esetén alkalmazzuk.

Mikor javasolt a fogbetétek alkalmazása?

• Kiterjedt fogszuvasodás és nagy foganyagveszteség esetén
  • Sérült vagy letört fog esetén
  • Ha a fog csücske hiányzik
  • Fogtömés csere esetén, amikor a fog a nagyobb szövethiány miatt hagyományos töméssel már nem kezelhető
  • Ha a fogkárosodás jelentős, de még nem akkora, hogy teljes koronát igényeljen

Fogbetét árak

A fogbetétek ára több tényező függvénye, melyekről részletes Árlistánkban tájékozódhat!

Vedd Fel Velünk a Kapcsolatot!

Kérésedre Visszahívunk

"*" a kötelező mezőket jelöli

Név*
Cím nélkül
Meditum Dental Fogorvosi Rendelő

1015 Budapest, Hattyú utca 16. földszint 1.

Fogászati rendelőnk a Mammut bevásárló központtal szemben nyíló utcában található. Parkolásra a környék utcáit, a Mammut, illetve a Millenáris parkolóit ajánljuk.

Térkép