Kell-e tartanunk a fogszabályozástól?

A fogszabályozástól való félelem 3 leggyakoribb oka

Amellett, hogy számtalan kérdés merül fel bennünk, a legtöbben érzünk némi kételyt és szorongást is mielőtt belevágnánk a fogszabályozásba. Ez teljesen természetes reakció, hisz szeretnénk tudni, hogy pontosan mire is számíthatunk, mielőtt elkötelezzük magunkat egy hosszú hónapokig (vagy évekig) tartó kezelés mellett.
Blogunkban a fogszabályozással kapcsolatos 3 leggyakoribb félelmet próbáljuk meg eloszlatni, hogy ne ez legyen a gátja a szabályos, ragyogó és magabiztos mosolynak.

Félelem a fájdalomtól

Gyakori oka a fogszabályozó halogatásának a félelem, hogy a kezelés fájdalmas lesz.
Való igaz, hogy a fogszabályozó viselése az emberek többségénél – egyéni érzékenységtől függően- okozhat kisebb-nagyobb kellemetlenséget, fájdalmat, különösen az első és az újabb aktiválást követő napokban.
Azonban az Invisalign, 3D technológiával tervezett, virtuális modellek alapján elkészített műanyag sínek személyre szabottan, tökéletes pontossággal illeszkednek a fogsorra, ezért kényelmesebbek, mint a hagyományos fogszabályozó készülékek.
A sínek biokompatibilis műanyagból készülnek, így nincsenek éles szélek vagy kiálló részek, amelyek felsérthetnék az ínyt vagy szájüreg nyálkahártyáját. Ez jelentősen csökkenti a fájdalom és irritáció kockázatát, ami gyakori panasz a hagyományos fém fogszabályozók esetében.
Emellett az ún. aligner típusú készülékek kisebb lépésekben, kíméletesebben mozgatják a fogakat, így elmarad a jellegzetes drasztikus és intenzív feszítő érzés és fájdalom, ami gyakori panasz a hagyományos fém fogszabályozók esetében.
Az Invisalign fokozatos, apró változtatásai valójában csak minimális kellemetlenséggel
járnak.

Félelem az elkötelezettségtől

Más páciensek azért tartanak a fogszabályozástól, mert a kezelés jelentős időbeli ráfordítást igényel, és akár évekig is elhúzódhat. Ez sokak számára riasztó lehet, és ha amúgy is leterheltek vagyunk, hajlamosak lehetünk húzni-halogatni a dolgot.
Minden eset egyedi, ezért a kezelési idő hossza is eltérő lehet, melyet a fogazati eltérés, harapási rendellenesség mértéke befolyásol.

Az azonban leszögezhető, hogy az aligner típusú láthatatlan fogszabályozó sínekkel, mint az Invisalign fogszabályozó rendszer, általában rövidebb a kezelési idő, és akár feleannyi idő alatt is elérhető a kívánt cél, mint a hagyományos fogszabályzó készülékekkel. Kisebb eltérések esetén akár fél év alatt is elérhető a gyönyörű, szabályos mosoly, komolyabb esetben átlagosan 1-másfél évre is szükség lehet.

A fogszabályozó kezeléssel együtt jár a rendszeres (kb. 4 hetente történő) aktiválás, illetve rendelői kontroll, amely szintén időigényes program. Természetesen a láthatatlan fogszabályozás esetén is rendszeresen szükséges ellenőrizni a kezelést, de az előre tervezhető kezelésnek és előre legyártott síneknek köszönhetően elég átlagosan 2 havonta megjelenni egy kontrollon, így az kevesebb kötöttséget igényel és akár külföldön élő páciensek számára is ideális lehet.

Félelem a fémes mosolytól

Vannak, akik úgy vélik, hogy kínosan éreznék magukat a fogszabályozó készülék viselése miatt.
Ha számunkra is zavaró lehet a hagyományos rögzített fogszabályozó a hivatásunk miatt, vagy nem szívesen viselnénk üzleti megbeszéléseken, előadásokon, társas események során, akkor az Invisalign fogszabályzó ideális megoldás lehet.
Az átlátszó sínek rendkívül diszkrétek, szinte láthatatlanok, így szinte senki sem veszi észre, hogy fogszabályozót viselünk. Az Invisalign sínei könnyen kivehetők, ami nagy szabadságot biztosít számunkra.
Előfordulhat, hogy a kezelés ideje egy-egy rendkívüli alkalom (pl. sportverseny, előadás, állásinterjú, esküvő) során feszélyezne minket a fogszabályozó. Ilyen esetben könnyedén eltávolíthatjuk őket, és máris zavartalanul és magabiztosan mosolyoghatunk.

Szeretnél te is egészséges, szabályos mosolyt?
Szeretettel várunk a Meditum Dentalban!